Dikt av min kusin


Dikt av min Kusin...
Lör 17 nov 2007 20:35 (Uppdaterad Tors 22 nov 2007 22:02)
Övrigt, 13 läsare totalt
Denna dikt har min kusin Mathias skrivit när hans pappa gick bort...den är så vacker..han är så duktig.

Hoppas att ni som läser lär er att ta vara på era föräldrar, man vet aldrig när allt kan ta slut!!

******
Det som inte kunde hända hände och jag kämpar för att hålla mig flytande. Skrivandet har blivit en del av den kampen.

Till dig, pappa
Det spelar ingen roll hur ledsna vi än må bli
Det var inte här du skulle fortsätta leva ditt liv


Du tvingades vidare trots att du brann för att leva. Du tvingades lämna oss trots att du brann för oss. Du tvingades slockna.

Det är tack vare den brinnande kärlek som vi av dig fått
som våra ögon nu sotas av sorg


Men det du under tjugotre år i mig har sått kommer växa vidare i evighet

Tack vare dig ser jag det vackra i solen, regnet och eldens flammor. Du har målat vår värld i en färg så mycket starkare än döden kan skilja den från.

Tack vare dig är snöflongorna jag ser unika. Tack vare dig har fjärilarna vingar och fåglarna en röst.

Tack vare dig Pappa.


DU har gett mig ögon och du har lärt mig att se.
I allt det vackra jag någonsin kommer att se


Kommer jag att se dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0