Uppdatering nästa


Uppdatering nästa :D
Tors 6 sep 2007 22:43
Övrigt, 15 läsare totalt






Haha ja, jag såg att de va ett tag sen jag skrivit...

Men jag är kvar i kalla norrland, håller på att få spader...har haft hem länktan som fan den här veckan. Vill ju vara hemma men min älskling :D

Nu är det så här att doktorerna på lassarettet har bestämmt sig nu för att det inte är canser, dom har typ ingen aning om vad det är som försegår med lilla mamma...
Dom har tagit massor med prover men mest troligt är det bara en kraftig infektion i cystorna..så nu har hon drenage från levern och från en blodansamling, den i bukstportkörteln har blivit mindre så då har dom dragit ut den. Den 18 tror jag att det va så får vi reda på lite mer för då ska hon träffa läkaren och jag antar att det är jag som följer med om hon inte vill att pappa ska me.

Idag så va tanten från cocialen här och skulle prata med oss om att vi kanske ska få annhörigbidrag men nej, då har vi tydligen sökt hemtjänstbidrag och det kan vi inte ta för att jag inte är skriven hemma och i första hand vill dom skicka hemtjänsten hit istället för mej som bor här och är tilljänlig 24 timmar om dygnet, asså jag vart så förbannad..orkar inte med den här skiten. Jag kan inte få nå bidrag eller hjälp med pengar för att jag bor här för tillfället och tar hand om mamma och fått tacka nej till jobb och allt. Fatta hur surt de känns, tänkte gå imorgon på försäkringskassan och söka sjukbidrag men då har jag ju inte fått mitt senaste arbetsgivarintyg från denice så jag får ta de på måndag istället.
Fatta att dom vill att jag ska skriva över mej hit för att jag kanske kan få 1000 kr i månaden...ba öööö nä tack, fan de är ju inte bara att skriva över mej, jag menar jag är ju sambo med matti och allt blir så tjorvigt och så VILL jag inte skiva över mej till den här skiiiiiit kommunen. Alla som man pratar med och säger att jag inte får nå bidrag för att jag inte är skiver här blir sur för dom känner någon eller så har dom själv fått bidrag fast dom bott jätte långt bort från den dom tar han om, asså som jag att jag bor i etuna men jag bor här just nu och tar han om mamma. fan jag har ju inte varit hemma på as länge, eller asså jag har varit på "semester" 2 gånger sen i maj och de är septemer!!!!!!!!

Hata GÄLLIVARE kommun, asså kommunen i sig..inte folket och de...

Har städat vardagsrummet idag, typ damsugit, skurat och torkat dam, bytt gardiner och så bytte vi matta, till en mega stor matta som mamma har beställt från ellos, de ser helt jätte mysigt ut där nu. Vill ju åka hem och pyssla om hemma oxå, har nya gardiner och grejer som jag vill fixa upp!

Nä jag ska sluta klaga...ska kolla tv och sen gå och sova och hopppas på att det blir en roligare dag imorgon :D

Älskar dej Mattias Öderberg...(snart snart)

Puss //Isabelle Pantzare, som inte duger för Gällivare kommun!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0