09 – Min tro

Oj en av dom lättare rubrikerna kanske...

Jag har ingen tro, eller ingen tro på nån Gud och bibel och massa skit...Att gå in i en kyrka är den plåga, de är inget jag gör självmant, fast visst att gå på Julkonserter och sånt är lugnt bara jag slipper sitta och lyssna på en person i vit klänning berätta om en person som har skrivit en bok om hur vi ska leva våra liv för 2000 år sen...galet :/

Men jag tror på ett liv efter döden, jag tror inte att man dör och själen bara dör med den och sen begravs man...själen finns nog kvar hos anhöriga ett tag för att se till att man kan gå vidare sen går den vidare mot en annan värld..eller nåt, inte vet jag. Jag vet bara att jag kan inte acceptera att man bara dör och ruttnar i en kista i jorden...
Jag vet att mamma finns i mej, i sakerna som jag har och i alla personer som hon har träffat.

Fan varje sån där rubrik grej får mej att börja skriva om mamma...haha men jag är inte sååå deppig som de låter ;D

Jag tror på kärleken oxå, en människa kan inte leva utan kärlek, de behöver inte vara kärlek från en pojk/flickvän utan de kan vara kärlek från föräldrar, släkt och vänner, eller en hund, katt, orm, ödla m.m
Men jag vet att för mej är kärlek att kunna ta upp telefonen och ringa en vän och gråta fast mitt i natten om de är så, eller att se den man älskar le åt en bara för att ;D

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0